X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Najnowszy Mercedes Klasy S 2013 dane techniczne

2013-05-17
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa S -> W222 (2013-dziś)

Klimatyzacja: nowe funkcje zapewniają przyjemną atmosferę. Pracując nad udoskonaleniami systemu wentylacji, projektanci skupili się na wydajności, jakości powietrza, precyzji regulacji i ograniczeniu poziomu hałasu. Lista nowości obejmuje pakiet AIR-BALANCE z aktywnym systemem zapachowym, jonizatorem powietrza i jeszcze skuteczniejszą filtracją powietrza. Komfort termiczny zwiększa układ automatycznej klimatyzacji THERMOTRONIC z dwiema dodatkowymi strefami w tylnym rzędzie oraz - po raz pierwszy - podgrzewane podłokietniki. Jako pierwsza na świecie, nowa Klasa S dysponuje aktywnym systemem zapachowym, stanowiącym element pakietu AIR-BALANCE. Zapewnia on indywidualny aromat we wnętrzu auta, nie pozostawia jednak cząsteczek zapachowych na powierzchni tkanin. Do wyboru są cztery zapachy o regulowanej intensywności. Każdy z nich jest łagodny i szybko się rozprzestrzenia.


Fotele: mobilne biuro i centrum dobrego samopoczucia. Z licznymi innowacjami, takimi jak funkcja masażu energetyzującego ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni czy wentylacja siedzeń z odwróconym ciągiem, Mercedes-Benz ustanowił w Klasie S zupełnie nowy poziom komfortu w zakresie siedzeń i komfortu klimatycznego. Szczególny nacisk położono na wygodę jazdy na tylnych fotelach. Są one oferowane w pięciu wariantach, w tym Exclusive z maksymalnym kątem pochylenia oparcia do 43,5 st. Po raz pierwszy na świecie dostępna jest funkcja masażu energetyzującego ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni. Specjaliści Mercedes-Benz opracowali unikalne programy masażu z wykorzystaniem 14 osobno sterowanych poduszek w oparciach oraz zintegrowanej funkcji podgrzewania. Do wyboru jest sześć programów masażu, w tym dwa z funkcją podgrzewania. Mogą z nich korzystać także pasażerowie tylnych siedzeń.
Pierwsza na świecie wentylacja foteli z odwróconym ciągiem pozwala uniknąć przeciągów i zwiększa komfort - po czterech minutach od uruchomienia kierunek przepływu powietrza zmienia się automatycznie. W porównaniu z rozwiązaniami stosowanymi dotychczas znacznie przyspiesza to ochłodzenie tapicerki. Dwa warianty tylnych foteli (kanapa oraz dwa indywidualne siedzenia z oparciami odchylanymi o 37 st.) oferowane są dla modelu ze standardowym rozstawem osi, a dla odmiany przedłużanej zarezerwowano ich aż pięć. W przeciwieństwie do rozwiązań tradycyjnych, oparcie oraz kąt pochylenia i głębokość siedziska są tu regulowane osobno.
W przypadku rozkładanego fotela Exclusive po stronie przeciwnej do kierowcy maksymalny kąt pochylenia oparcia wzrósł z 37 do rekordowych w segmencie 43,5 st. Dodatkowe podparcie dla łydek o regulowanej długości i kącie pochylenia, podnóżek oraz komfortowa poduszka zapewniają nową jakość relaksu w samochodzie. W specyfikacji First Class Rear tunel środkowy płynnie przechodzi w centralną tylną konsolę, wyposażoną w innowacyjne termouchwyty na kubki z wykorzystaniem modułu Peltiera. Mogą one chłodzić lub podgrzewać napoje przez dłuższy czas. Podobnie jak w przypadku fotela lotniczego, konsola centralna została wyposażona w dwa stoliki, rozkładane jednym ruchem ręki.


Multimedia: centrum komunikacji i hala koncertowa. W kolejnej odsłonie Klasy S debiutuje kompletnie nowa generacja multimediów, intuicyjna w obsłudze i wspomagana animacjami. System zapewnia dostęp do funkcji multimedialnych z każdego fotela. Najnowsza Klasa S jako pierwsza limuzyna jest także standardowo wyposażona w unikalny system Frontbass - zabudowane w ścianie grodziowej nadwozia głośniki niskotonowe wykorzystują blisko 40 l przestrzeni w belce poprzecznej i podłużnicach jako komorę rezonansową. W efekcie konwencjonalne głośniki niskotonowe w drzwiach są zbędne, a głośniki średniotonowe można było zainstalować wyżej. Poza lepszym brzmieniem umożliwiło to wygospodarowanie dodatkowych schowków. Alternatywą dla standardowego nagłośnienia są dwa najwyższej jakości systemy audio, opracowane we współpracy ze specjalistami firmy Burmester: Burmester® Surround Sound system oraz Burmester® High-End 3D Surround Sound system. Nowy system COMAND Online wzbogacono także o interaktywną prezentację funkcji nawigacyjnych: animowany kompas, informacje dla pasażera wzorowane na interfejsach wyświetlanych w samolotach ("Driveshow") czy dostęp do Google Maps na ekranie głównym i w drugim rzędzie siedzeń. Dzięki informacji drogowej w czasie rzeczywistym (Live Traffic Information) system nawigacji jest w stanie lepiej planować podróż.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze