X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Najnowszy Mercedes Klasy S 2013 dane techniczne

2013-05-17
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa S -> W222 (2013-dziś)

Design wnętrza: kojąca solidność. Projekt wnętrza nowej Klasy S to ucieleśnienie klasycznej, stonowanej, a jednocześnie ultranowoczesnej limuzyny. Najwyższy komfort przestrzeni i obsługi spotyka się tu ze zmysłową elegancją. Instrumenty w horyzontalnym porządku potęgują optyczną szerokość kabiny. Perfekcyjnie dobrane materiały i ich kolorystykę dopasowano do ekskluzywnej atmosfery. Drewniane okładziny, metalizowane powierzchnie przycisków pokrytych perłową farbą w trzech odcieniach oraz aluminiowe przełączniki podkreślają znakomitą jakość - wnętrze nowej Klasy S sprawia wrażenie wykutego z jednej bryły metalu. Pasażerowie tylnych siedzeń również podróżują w pierwszej klasie - design i architektura foteli, paneli drzwi oraz elementów obsługi reprezentuje ten sam najwyższy standard, który czeka na kierowcę i pasażera z przodu. Opcjonalny pakiet "First Class Rear" z konsolą centralną Business pozwala skoncentrować się na wydajnej pracy. Obejmuje on wygodne schowki, rozkładany stolik i pozwala na integrację słuchawki telefonicznej.


Koncepcja: najlepsza dla obu światów. Po raz pierwszy w historii Klasy S projektanci położyli główny nacisk na rozwój wersji z długim rozstawem osi. W przeciwieństwie do poprzednich generacji, to na niej bazuje krótszy wariant. Skąd ta zmiana? Na dużych rynkach pozaeuropejskich - takich jak USA, Chiny czy Japonia - Klasa S nie ma dość silnej pozycji jako luksusowa limuzyna. Podczas gdy w Europie i Ameryce Północnej właściciele modelu prowadzą swój samochód samodzielnie, w Azji najczęściej jeżdżą z szoferem. Zrozumiałą tego konsekwencją jest wprowadzenie nowych elementów zwiększających komfort i bezpieczeństwo na tylnej kanapie. Podróżujący nową Klasą S korzystają z subtelnego przyrostu wymiarów samochodu, zapewniającego więcej przestrzeni we wszystkich kierunkach: kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 12 mm nad głową, 14 mm na wysokości ramion i 10 mm na wysokości łokci, a pasażerowie tylnych siedzeń - o 14 mm więcej miejsca na wysokości kolan i do 9 mm na wysokości ramion.


Nowa koncepcja obsługi: eleganckie centrum dowodzenia. Dwa wysokiej rozdzielczości kolorowe wyświetlacze TFT w formacie 8:3 mają przekątne o długości 30,7 cm (12,3 cali) i stanowią centrum informacyjne nowej Klasy S. Lewy z nich pełni funkcje realizowane wcześniej przez panel wskaźników, a prawy pozwala sterować funkcjami multimediów i komfortu. Interfejs systemów wykorzystuje nową koncepcję ergonomiczną, stworzoną ze szczególnym naciskiem na bezpieczeństwo podczas jazdy. Za jej rozwojem stoi stale rosnąca potrzeba integracji dodatkowych funkcji. Projektanci skupili się na zgrupowaniu instrumentów i organizacji interfejsu w spójny sposób, łączący atrakcyjną formę z funkcjonalnością. Poza nowymi wyświetlaczami najwyższą jakość wnętrza podkreślają metalizowana powierzchnia przełączników oraz aluminiowe przyciski. Subtelna struktura powierzchni metalowych to sygnał, że wszystkie elementy dopracowano do perfekcji - z atencją zarezerwowaną wyłącznie dla marki Mercedes-Benz. Każdy z nich pracuje i brzmi w sposób wyjątkowy. I taki jest też w dotyku.
Lista nowych instrumentów obsługi obejmuje dotykową klawiaturę telefoniczną i rozbudowaną funkcję ulubionych kontaktów z 12 pozycjami w pamięci. Główną rolę pełni obrotowy kontroler wraz z klawiszami szybkiego dostępu do najważniejszych funkcji na konsoli środkowej oraz paskiem narzędzi dla systemów wspomagających. Polecenia głosowe rozpoznawane za pomocą LINGUATRONIC via Speech Dialog System pozwalają na dyktowanie adresów ciągiem; głosowo sterować można także telefonem i systemem audio. Nowością jest opcjonalne odczytywanie treści SMS-ów oraz e-maili.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze