X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Najnowszy Mercedes Klasy S 2013 dane techniczne

2013-05-17
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa S -> W222 (2013-dziś)

Dynamiczny profil Klasy S zdobi charakterystyczna linia, opadająca łagodnie od przedniego do tylnego pasa - znak rozpoznawczy Mercedes-Benz. Dyskretna gra wypukłych i wklęsłych powierzchni wydłuża optycznie karoserię, zaś szerokie tylne nadkola nadają jej atletyczny wizerunek.
Emocje i spokój - tak w skrócie można scharakteryzować elegancki tylny pas nowej Klasy S. Wysiłki projektantów skupiły się tu również na zagadnieniach aerodynamiki, którym służy jego lekkie nachylenie. Tylne światła zostały gładko wkomponowane w bryłę nadwozia, a szyba ma zaokrąglone narożniki i wtapia się w słupki.


Oświetlenie LED: pierwszy samochód bez ani jednej żarówki. Około 100 lat po wprowadzeniu elektrycznego oświetlenia w samochodach Mercedes-Benz przechodzi całkowicie na technologię LED. Nowa Klasa S to pierwszy na świecie samochód, którego karoserię i wnętrze pozbawiono choćby jednej żarówki. Pionierską rolę inżynierów ze Stuttgartu podkreśla wielofunkcyjność nowego oświetlenia - przykładowo, z myślą o innych uczestnikach ruchu, po raz pierwszy w historii intensywność świateł hamowania maleje nocą lub podczas jazdy w korku. Drogę, samochód, wnętrze i bagażnik oświetla blisko 500 diod LED. Zależnie od wyposażenia, liczba ta uwzględnia:

  • przednie lampy, w każdej nawet 56 LED-ów
  • tylne lampy - do 35 diod w jednej plus 4 diody świateł przeciwmgłowych
  • wnętrze (wraz z nastrojowym oświetleniem) - około 300 diod LED

Widoczność poprawiają rozbudowane systemy Adaptive Highbeam Assist Plus oraz Night View Assist Plus. Dzięki nowe kamerze stereo oraz czujnikom radarowym Klasa S ma 360-stopniowe pole widzenia i jeszcze lepiej wykrywa potencjalne zagrożenia na drodze.


Układ napędowy: najlepsza w klasie wydajność w każdej kategorii mocy. W pierwszym roku produkcji Klasa S będzie oferowana w dwóch wersjach hybrydowych, z jednym silnikiem benzynowym oraz z jednym turbodieslem do wyboru: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 oraz S 350 BlueTEC. Wszystkie odmiany zapewniają najlepszą w klasie wydajność przy zużyciu paliwa nawet o 20 proc. niższym od poprzedników i spełniają normę emisji spalin Euro VI. Dodatkowo, modele S 400 HYBRID oraz S 350 BlueTEC są zgodne z klasą wydajności A, a S 300 BlueTEC HYBRID - z jeszcze bardziej rygorystyczną klasą A+.
- Nowa Klasa S legitymuje się zużyciem paliwa, które jeszcze kilka lat temu zdawało się utopią, zwłaszcza w limuzynach - mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rozwój samochodów Mercedes-Benz. - A to dopiero początek naszej inicjatywy "Green Leadership" (pol. zielone przywództwo). Wkrótce do sprzedaży trafi wariant S 500 Plug-In HYBRID, czyli pierwsza Klasa S zużywająca mniej niż 4 l/100 km. Tym samym gama silnikowa Klasy S będzie obejmowała jednostki benzynowe i wysokoprężne, hybrydy z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz - po raz pierwszy - wariant hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka.

Układ jezdny: pierwsze na świecie zawieszenie, które "widzi" drogę. Nowa Klasa S to pierwszy na świecie samochód zdolny z wyprzedzeniem wykrywać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN zauważy nierówności z pomocą kamery stereo, MAGIC BODY CONTROL natychmiast dobierze ustawienia tłumienia do sytuacji na drodze. Innowacyjny system zawieszenia dostępny jest jako opcja dla modeli z jednostkami 8-cylindrowymi. Standardowe wyposażenie nowej Klasy S obejmuje układ aktywnego tłumienia Adaptive Damping System ADS PLUS oraz udoskonaloną wersję w pełni pneumatycznego zawieszenia AIRMATIC.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze