X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo Giulietta i Fiat Panda 4x4

2013-06-19
Strona główna -> Alfa Romeo -> Giulietta

Alfa Romeo Giulietta i Fiat Panda 4x4

Zwycięzcami w Plebiscycie „Samochód Roku Playboya 2013”

75 samochodów zgłoszonych do Plebiscytu i 13 przyznanych wyróżnień, a wśród nich dwa dla marek Fiat i Alfa Romeo. Takim wynikiem zakończyła się 21. edycja Plebiscytu „Samochód Roku Playboya”, którą zakończyła zmysłowa gala poprowadzona przez Agnieszkę Szulim i Mateusza Borka.

Plebiscyt „Samochód Roku Playboya” od lat wskazuje trendy i aspiracje polskiego rynku motoryzacyjnego. Jak przyznają sami członkowie komisji, nominowane samochody są najciekawszymi propozycjami w danym roku, podzielonymi według ich autorskich kategorii. W tegorocznej edycji o wyborze zwycięzców decydowało pięcioosobowe jury złożone z największych autorytetów motoryzacji i dziennikarstwa. W skład komisji weszli: Włodzimierz Zientarski, który o samochodach i ich stylu wie wszystko, Krzysztof Hołowczyc – faworyt do wygrania Rajdu Dakar, Andrzej Koper - wielokrotny mistrz Polski w rajdach ulicznych, Andrzej Borowczyk - dziennikarz motoryzacyjny i Rafał Jemielita, reprezentujący redakcję „Playboya”, współprowadzący magazyn „Automaniak” w TVN Turbo. To właśnie Oni przyznali dwa wyróżnienia samochodom marek Fiat i Alfa Romeo.

Alfa Romeo Giulietta jednogłośnie została wybrana zwycięzcą w kategorii „Styl i piękno”. Jury zachwycił wyścigowy styl prowadzenia wersji Quadrifoglio Verde napędzanej pełnym życia, 235-konnym silnikiem 1750 TBI połączony z wygodą w codziennym korzystaniu i funkcjonalnością. Komisja przyznała też, że dzięki wspaniałemu designowi, wykończeniu i nowoczesnym komponentom użytym do produkcji, ta Alfa Romeo jest ponadczasowa. I do tego wyjątkowo bezpieczna, o czym może świadczyć 5 gwiazdek w testach Euro NCAP i tytuł najbezpieczniejszego europejskiego samochodu kompaktowego przyznany przez ten instytut trzy lata temu. Piękna Giulietta obecnie jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Progression, limitowana edycja Veloce, Distinctive oraz topowej  Quadrifoglio Verde. Przyszły właściciel, a równie często właścicielka, może wybierać między doskonałymi technicznie silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem 1.4 TB 105 KM, 1.4 TB 120 KM (silnik dostępny również z fabryczna instalacją gazową LPG), 1.4 TB MultiAir 170 KM dostępny zarówno ze skrzynia manualną jak i automatyczną Alfa TCT oraz trzema silnikami MultiJet drugiej generacji – 1.6 JTDm 105 KM, 2.0 JTDm 140 KM lub 2.0 JTDm 170 KM, który podobnie jak w/w silnik benzynowy może również występować ze skrzynia automatyczna Alfa /TCT. Ofertę uzupełnia wspomniana sportowa wersja Quadrifoglio Verde z super dynamiczną jednostką napędową 1750 TBi 235 KM.

Fiat Panda 4x4 zwyciężył w kategorii „Auto na każdą drogę”. Sędziowie docenili to, że Panda jest jedynym obecnie na rynku samochodem miejskim z prawdziwym napędem na wszystkie koła, zwrócili też uwagę na jej lekką i solidną konstrukcję. Panda 4x4 świetnie się sprawdza poza asfaltem, bo ma zwiększony prześwit i jest wyposażona w przekładnię przekazującą moment obrotowy z dwoma dyferencjałami i elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Układem napędu zarządza system sterowany elektronicznie, który proporcjonalnie rozdziela moment obrotowy na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności nawierzchni, po której się jedzie. Rozwiązanie to eliminuje konieczność konserwacji. Na dowód „dzielność” Pandy 4x4, Jury przytoczyło przykład żołnierzy armii włoskiej i szwajcarskiej, którzy korzystają z tych aut w codziennej służbie. Oferowane nad Wisłą Fiaty Panda 4x4 wyposażone są standardowo m.in. w cztery poduszki powietrzne i aktywne zagłówki chroniące przed urazami szyi, klimatyzację, radio CD+MP3, elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive z systemem City, sterowanie zamkiem centralnym za pomocą pilota oraz system ESP wraz z elektroniczną blokadą dyferencjału ELD. Nowa Panda dostępna jest z dynamiczną i oszczędną jednostką napędową diesla 1.3 MultiJet II 16V 75 KM DPF z systemem Start&Stop.

 

źródło: Fiat

Komentarze