X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo 4C „Samochodem Roku Playboya 2014”.

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2014-02-17
Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

Alfa Romeo 4C

„Samochodem Roku Playboya 2014”.

Magazyn „Playboy" ogłosił wyniki dorocznego, już 22. plebiscytu na „Samochód Roku Playboya 2014". Jury złożone z największych znawców polskiego rynku motoryzacyjnego oceniło kilkadziesiąt samochodów dostępnych w Polsce, wybierając zwycięzcę głównego oraz nadając 13 wyróżnień dodatkowych w poszczególnych kategoriach. Najważniejszy tytuł „Samochodu Roku Playboya 2014" otrzymała Alfa Romeo 4C.

Plebiscyt „Samochód Roku Playboya" służy wskazaniu trendów i kierunków rozwoju polskiego rynku motoryzacyjnego, a przyznane wyróżnienia stanowią odzwierciedlenie pragnień męskiej części społeczeństwa. Tradycyjnie już wyboru najpiękniejszych, najbardziej luksusowych i nowoczesnych aut dokonuje pięcioosobowa komisja złożona z ekspertów motoryzacji: jednego z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, rajdowego Mistrza Europy, trzykrotnego rajdowego Mistrza Polski i „dakarowca" - Krzysztofa Hołowczyca, dziennikarza sportowego i komentatora - Andrzeja Borowczyka, czterokrotnego Mistrza Polski w rajdach samochodowych i pierwszego Polaka w samochodzie na mecie Rajdu Paryż-Dakar - Andrzeja Kopra, miłośnika motoryzacji i publicysty - Włodzimierza Zientarskiego oraz prowadzącego w magazynie Automaniak TVN Turbo, redaktora polskiej edycji „Playboya" - Rafała Jemielitę.

W tym roku eksperci z komisji sędziowskiej Plebiscytu „Samochód Roku Playboya 2014" najwyżej ocenili sportowe coupé z Modeny.

Alfa Romeo 4C nawiązuje do historii wyścigowych sukcesów firmy, czerpiąc inspiracje z modelu 33 Stradale. Podobnie, jak ta homologowana wersja bolidu racingowego Tipo 33 z 1967 roku - 4C łączy styl włoskich mistrzów designu z bezkompromisową techniką. Nadwozie o liniach niezwykle zbliżonych do 33 Stradale skrywa wnętrze inspirowane stylem wyścigowym i sportowy charakter auta z napędem na tylne koła, i centralnie umieszczonym silnikiem. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych, wyjątkowo lekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium i kompozyt SMC, całkowita masa tego coupé została zredukowana do zaledwie 895 kg, zaś stosunek masy do mocy nie przekracza 4 kg/KM. Ten ultra szybki bolid napędza skonstruowany od podstaw, aluminiowy czterocylindrowiec 1750 Turbo, dostarczający moc i moment obrotowy o najwyższych wartościach w klasie. 240 KM i 350 Nm, z których 80% jest dostępne już przy 1700 obr./min, zapewnia niesamowite osiągi maksymalne wynoszące 258 km/h i imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Silnik współpracuje ze skrzynią biegów najnowszej generacji z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race". Wszystkie te rozwiązania zastosowanie w Alfie Romeo 4C mają służyć zapewnieniu maksymalnej radości z jazdy, zarówno po szosie, jak i po najtrudniejszym torze.

Zaledwie kilka dni temu Alfę Romeo 4C docenili również uczestnicy Plebiscytu „Auto Lider 2013", Czytelnicy tygodnika „MOTOR" i miesięcznika „AUTO MOTO". Głosujący wybrali Alfa Romeo 4C na zwycięzcę kategorii „Auto Sportowe i Kabriolet" spośród 20 innych konkurentów.
Początek roku 2014  to także pasmo prestiżowych, zagranicznych  nagród dla marki Alfa Romeo: niedawno Czytelnicy niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „Auto, Motor und Sport" przyznali Alfie Romeo 4C tytuł „Best Cars 2014" w klasyfikacji „Importerzy", w kategorii „Samochody Sportowe", a podczas 29. Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego w Chamonix we Francji Alfę Romeo 4C nagrodzono tytułem „Najpiękniejszego Samochodu Roku 2013". Kilka dniu temu Czytelnicy włoskiego miesięcznika „Quattroruote" przyznali zwycięstwo fascynującej Alfie Romeo 4C w kategorii „Sportowe" konkursu „Samochody, które preferuję".

 

źródło: Fiat

Komentarze