X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo 4C pokonuje „zielone piekło”

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-10-19
Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

Alfa Romeo 4C pokonuje „zielone piekło”

Toru Wyścigowego Nürburgring w czasie zaledwie 8’04”

Nowa Alfa Romeo 4C na pętli Nordschleife legendarnego Toru Wyścigowego Nürburgring. Data: 12 września 2013, chronometrażowy czas okrążenia: 8'04'' - rekordowy wśród samochodów o mocy poniżej 250 KM i dorównujący wynikom samochodów wyścigowych o znacznie wyższej cenie i mocy. Za kierownicą Horst von Saurma - dziennikarz, kierowca wyczynowy i wielki znawca niemieckiego Toru.

Test przeprowadzony w "zielonym piekle" niemieckiego kompleksu wyścigowego jest jedną z licznych prób, jakim poddany został włoski supersamochód ze stajni Alfy Romeo w każdym zakątku świata: od ‐35°C w Szwecji do +40°C w Abu Dhabi; od pustynnej Arizony (USA) po zbocza Etny na Sycylii; od toru w Balocco (Vercelli), na którym od 1962 roku wszystkie Alfy Romeo były testowane i doskonalone, aż po Nürburgring.

Wykorzystywany od kilku już lat przez producentów z całego świata jako tor próbny, Nordschleife charakteryzuje się wyjątkową konfiguracją naprzemiennie wolnych i szybkich zakrętów oraz odcinków prostych o dużej różnicy wzniesień, a więc jest znakomitym „poligonem" oceny możliwości testowanych pojazdów.

Tak więc „zielone piekło" okazuje się idealnym miejscem do testowania osiągów Alfy Romeo 4C, prawdziwie bezkompromisowej „driving machine", „dającej z siebie" wszystko na torze, gdzie prędkość, krótka droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne to warunek uzyskania pierwszorzędnych czasów okrążeń.

Nowa Alfa Romeo 4C:
- przyspiesza od 0 do 100km/h w czasie zaledwie 4,5 sekundy,
- osiąga prędkość maksymalną 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2G i przyspieszenie boczne powyżej 1,1G.
Jest to zasługą optymalizacji rozkładu obciążeń: 40% na oś przednią i 60% na oś tylną oraz stosunku masy do mocy poniżej 4kg/KM - wartości charakteryzujących prawdziwie sportowy 'supercar'.

Doskonałe osiągi Alfy 4C to także efekt połączenia nowego silnika 1750 Turbo Petrol o mocy 240 KM z dwusprzęgłową skrzynią biegów najnowszej generacji Alfa TCT i zaawansowanym systemem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race" selektora. Ten oparty na kadłubie aluminiowym, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa pod ciśnieniem 200 bar wyróżnia się szczytowymi w swojej kategorii wartościami momentu obrotowego i mocy - odpowiednio ponad 200Nm/l i 137KM/l oraz maksymalną mocą 240 KM (176 kW) przy 6000 obr/min.  Maksymalny moment napędowy 350 Nm dostępny w zakresie 2100-4000 obr/min (80% momentu osiągane jest już przy 1800 obr/min) zapewnia wyjątkową wprost elastyczność i sportową charakterystykę osiągów nowego włoskiego supersamochodu.

Swój udział w osiągach uzyskanych przez Alfę Romeo 4C na Torze Nürburgring mają też specjalne wyczynowe opony Pirelli P Zero Trofeo z bardziej sportowej linii Pirelli P Zero. Rekord padł nie tylko na torze, ale również w trakcie prac rozwojowych opon. Niespełna rok wspólnej pracy wystarczył inżynierom z Bicocca oraz Alfy Romeo by tak, jak za czasów Alfy 159 triumfującej w F1 z Juan Manuelem Fangio za kierownicą, opracować najlepsze rozwiązania dla doskonałej przyczepności oraz precyzji prowadzenia samochodu. W ten sposób powstały opony „AR" P Zero dostępne w dwóch zestawach rozmiarowych 17" i 18" oraz 18" i 19" (przód/tył), zapewniających wyczynowe wprost: przyczepność, osiągi i precyzję kierowania.

Identycznymi zaletami cechuje się oferowana w rozmiarze 18" przód i 19" tył wersja „AR Racing", nadająca się doskonale zarówno na tor wyścigowy, jak i do codziennej jazdy na drogach publicznych.

 

źródło: Fiat

Komentarze