Lekka i sztywna struktura.Sztywna, wytrzymała, a jednocześnie lekka struktura nośna jest absolutnym wymogiem dla samochodu sportowego o wysokich osiągach. Ta sama zasada konstrukcyjna była inspiracją dla wykonania Alfa Romeo 4C. W tym celu zastosowano technologicznie zaawansowaną mieszankę wysokiej jakości materiałów hi-tech charakteryzujących się niezwykłą sztywnością i wytrzymałością, a jednocześnie bardzo lekkich. W szczególności, nadwozie zbudowane jako jednobryłowe, wykonane jest w całości z włókna węglowego w technologii „pre-preg”, pochodzącej z Formuły 1 stosowanej wyłącznie dla najbardziej zaawansowanych super samochodów i waży zaledwie 65 kg. Wewnątrz znajduje się miejsce dla kierowcy i pasażera. Przednia i tylna struktura nadwozia oraz siatka wzmacniająca dach wykonane są w całości z aluminium.
Poza tym, nadwozie pojazdu wykonane jest w całości z materiału kompozytowego o niskiej gęstości i wysokiej wytrzymałości. Dzięki zastosowaniu tego materiału uzyskano korzyści takie jak: zmniejszenie ciężaru (-20% w stosunku do blachy) i doskonałą odporność na korozję, gwarantując stabilność wymiarową porównywalną z blachą i lepszą niż w przypadku aluminium. Fotele posiadają siedzenie z materiału kompozytowego o strukturze mieszanej: z włókna węglowego i włókna szklanego, gwarantującego jednocześnie wysoką odporność na naprężenia i bardzo niewielką wagę. Uzyskany wynik końcowy to znaczne zmniejszenie łącznego ciężaru (waga wynosi zaledwie 895 Kg) w połączeniu z najlepszymi charakterystykami sztywności skrętnej i wytrzymałości, a także optymalizacja położenia środka ciężkości. Wszystko to poprawia zrywność samochodu i komfort jazdy na trudniejszych odcinkach.
Zawieszenia. Alfa Romeo 4C posiada technologicznie zaawansowany schemat zawieszenia - wielowahaczowe w przypadku zawieszenia przedniego, oraz ewolucję schematu McPherson dla zawieszenia tylnego – zapewniający maksymalną zwinność i przyczepność do drogi. To rozwiązanie, w połączeniu z napędem na tylne koła oraz niezwykłym stosunkiem masy do mocy, stanowi gwarancję przyjemności prowadzenia samochodu Alfa Romeo, również dzięki rozłożeniu obciążenia (40% na oś przednią i 60% na oś tylną). Poza tym, dla osób pragnących uzyskać maksymalne osiągi dostępny będzie komplet zawieszenia ze specjalną regulacją amortyzatorów oraz drążkiem stabilizującym tylnym.
Układ hamulcowy, koła i układ kierowniczy. W celu zapewnienia skutecznego hamowania również w intensywnych warunkach jazdy, układ hamulcowy posiada cztery perforowane samowentylujące tarcze z czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami Brembo na osi przedniej. Dodatkowo, aby „przykleić” samochód do drogi, wybrano opony o różnej średnicy i szerokości dla osi przedniej i tylnej (dwa dostępne warianty, 17”-18” i 18”-19”) specjalnie zaprojektowane w celu zagwarantowania doskonałych osiągów (przewidziany jest również zestaw opon z bardziej miękkich mieszanek w celu poprawy przyczepności). Zgodnie z przeznaczeniem samochodu, układ kierowniczy Alfy 4C nie jest wyposażony w serwo-wspomaganie: dzięki temu udało się nie tylko zaoszczędzić dodatkowy ciężar, lecz przede wszystkim dodatkowo podkreślić „przyjemność” jazdy, utrzymując odpowiedni nacisk na kierownicę dzięki ogólnej lekkości pojazdu.