X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo 4C „Launch Edition”, premiera

2013-03-05
Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

Nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 i mocy 240 KM z turbodoładowaniem. Silnik jest bijącym „sercem” Alfy Romeo. W tym przypadku chodzi o nowy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem o mocy 240 KM, zaprojektowany w ściśle określonym celu: aby zagwarantować doskonałe osiągi, bez uszczerbku dla płynności jazdy oraz jego wykorzystania w każdej sytuacji, zarówno na torze wyścigowym, jak i w ruchu miejskim. Nowa jednostka napędowa Alfy Romeo 4C wykonana z aluminium jest umieszczona centralnie i posiada udoskonalone układy ssące i wydechowe, podkreślające jeszcze bardziej sportowy charakter samochodu, zarówno przy niskich obrotach, jak i podczas przyspieszania, również dzięki wałowi korbowemu z ośmioma przeciwwagami. Dodatkowo, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system kontroli „Scavenging", który redukuje efekt tzw. „turbo dziury". Dostarczany moment obrotowy jest intensywny: maksymalna jego wartość wynosi 350 Nm, a 80% jest dostępne już przy 1700 obr./min.

Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT. Benzynowy silnik turbo o pojemności 1750 współpracuje z innowacyjną, automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem - prawdziwym punktem odniesienia w tej kategorii ze względu na ograniczoną masę i wyjątkową szybkość włączania przełożeń. Skrzynia może być również sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.  W stosunku do skrzyni biegów zastosowanej w modelach Giulietta i MiTo, skrzynia biegów TCT Alfy Romeo 4C posiada nowoczesne oprogramowanie kontrolne i oferuje nową funkcję „Launch Control”, optymalizującą wszystkie systemy pojazdu w celu dostarczenia maksymalnego przyspieszenia. Dodatkowo, w celu zapewnienia najlepszego zachowania pojazdu w zależności od warunków na drodze oraz stylu jazdy, skrzynia biegów Alfa TCT stosuje zoptymalizowane logiki funkcjonowania, współdziałając z selektorem Alfa D.N.A., układem hamulcowym, systemem kontroli silnika i kontroli stabilności pojazdu. Na przykład, w trybie automatycznym logiki zmiany przełożeń są inne w zależności od ustawień wykonanych przy pomocy Alfa D.N.A.

Nowy selektor kontroli dynamicznej pojazdu Alfa D.N.A. z trybem „Race”. Dla Alfy  Romeo 4C zaprojektowany został nowy selektor kontroli dynamicznej Alfa D.N.A., który do trzech dostępnych do tej pory ustawień – „Dynamic”, „Natural” i „All Weather” – dodaje czwarty tryb: „Race”, wprowadzony, by jeszcze bardziej wzmocnić doznania jazdy po torze wyścigowym. W celu uruchomienia go wystarczy dłużej przytrzymać selektor w pozycji Dynamic: w ten sposób Alfa D.N.A. wyłącza kontrolę stabilizacji, pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo, w zależności od ustawienia Alfa D.N.A., zestaw wskaźników full digital z wielofunkcyjnym wyświetlaczem TFT zmienia konfigurację – pokazując jedynie informacje ważne dla wybranego trybu – oraz kolor: żółty dla Race, czerwony dla Dynamic, szary dla Natural i niebieski dla All Weather.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze