X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo 4C „Launch Edition”, premiera

2013-03-05
Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, nowa dwuosobowa wersja coupé z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem gwarantuje maksymalną jakość i dbałość o każdy szczegół z niemal zegarmistrzowską precyzją. Pierwsze dostawy w Europie przewidziane są na drugą połowę września 2013. Alfa Romeo 4C stanowić będzie również początek planu globalnego rozwoju Alfy Romeo: amerykańska wersja zostanie zaprezentowana w Los Angeles w listopadzie 2013, a według planu, pierwsze dostawy zostaną zrealizowane do końca roku. Jednocześnie z wprowadzeniem na rynek Ameryki Północnej, 4C dotrze na wszystkie główne rynki świata. Ceny obowiązujące na poszczególnych rynkach zostaną ogłoszone odpowiednio w momencie wprowadzenia modelu w danym regionie i będą uwzględniały ofertę konkurencji. Ze względu na ograniczenia związane z przyjętymi rozwiązaniami technicznymi i technologicznymi, w ciągu roku Alfa Romeo 4C będzie dostępna w limitowanej ilości 3.500 egzemplarzy, z czego 1.500 będzie przeznaczonych na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, 1.200 na Amerykę Północną i 800 dla reszty świata.

Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu, która podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 roku wzbudziła tak wielki podziw, że aż zdobyła trzy prestiżowe nagrody: „AutoBild Design Award” (Niemcy, rok 2011), „Design Award for Concept Cars & Prototypes' (Włochy, rok 2012) i „Most Exciting Car of 2013 - 'What Car?' (Wielka Brytania, rok  2012).

Nazwa 4C. Nazwa „4C” czerpie inspiracje ze swojej chlubnej przeszłości, przenosząc w czas przyszły osiągnięcia technologiczne oraz związane z nimi emocje. Odwołuje się do wielkiej sportowej tradycji Alfy Romeo w latach trzydziestych i czterdziestych, symbole 8C i 6C wyróżniały wtedy samochody cywilne oraz wyścigowe, wyposażone w mocne silniki ośmiocylindrowe oraz innowacyjne sześciocylindrowe, uzyskując docelowy stosunek masy do mocy taki, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym, czyli poniżej 4 kg/KM, ale stawiając nie tyle na dostarczaną moc, co na ograniczenie masy, tak, aby zapewnić lepszą elastyczność i osiągi.  Alfa Romeo 4C wykorzystuje technologie i materiały stosowane w sportowych samochodach (wśród których jest już Alfa Romeo 8C Competizione) takie, jak: włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła oraz technologie własne z ostatnich modeli seryjnych Alfy Romeo, unowocześnione w taki sposób, aby wydobyć jeszcze bardziej sportowy charakter nowego samochodu.  Dowodzą tego nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, wykonany z aluminium, zaawansowana technologicznie skrzynia biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem oraz systemem Alfa Romeo D.N.A.,  wzbogaconym o nowy tryb Race.

Nadwozie. Zaprojektowany przez ośrodek stylistyczny Centro Stile Alfa Romeo, 4C odwołuje się bezpośrednio do kultowych modeli, które pozostawiły znaczący ślad w historii marki. Jednym z nich, ze względu na analogiczne wymiary i układ jest z pewnością 33 Stradale - samochód, który łączył wyjątkowe wymagania mechaniczne i funkcjonalne ze stylem, eksponując za pomocą silnika i nadwozia niepowtarzalne cechy Alfy Romeo. Również 4C pokonuje tę samą drogę i kontynuuje trend zapoczątkowany przez 8C Competizione, udoskonalając jeszcze niektóre specyficzne koncepcje marki, takie jak kompaktowość, dynamiczność czy elastyczność. Prace nad nadwoziem 4C ukierunkowane były od samego początku na wyeksponowanie stylu pojazdu oraz jego cech technicznych, zarówno pod kątem dynamiki, jak i aerodynamiki; z tego powodu, wszystkie zastosowane rozwiązania zostały tak udoskonalone, aby osiągnąć najważniejszy cel: maksymalne osiągi.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze