Dane potwierdzają rewelacyjne osiągi i dynamiczne właściwości Alfy 4C, natomiast istnieje również cecha nierozerwalnie związana z każdym samochodem Alfa Romeo: to łatwość rozpoznania samochodu tej marki za pomocą innych zmysłów. Nie tylko efekt wzrokowy, lecz także dźwięk uwypuklony poprzez niskie częstotliwości i typowe basowe dudnienie dobywające się z silnika.
W ten sam sposób, aby jeszcze lepiej zintegrować się z samochodem, ze szczególną uwagą zaprojektowano kształt foteli. Doznania zmysłowe, doświadczane we wnętrzu samochodu, są jeszcze bardziej odczuwalne - z dodatkową nutką dreszczyku - za kierownicą. Na przykład hamulec - tak, jak w samochodach rajdowych, może być regulowany w taki sposób, aby uzyskać odpowiednią reakcję nawet w sytuacjach awaryjnych. Natomiast układ kierowniczy mający przekazywać największe doznania, nie ma wspomagania, jest progresywny i bezpośredni, a pedał gazu jest gotowy pomóc wyjść z każdego zakrętu z możliwie jak największym przyśpieszeniem.
Alfa Romeo 4C dotrze na wszystkie główne rynki światowe, w limitowanej ilości rocznej wynoszącej 3.500 egzemplarzy, z których 1.000 jest przeznaczonych dla Europy. Począwszy od października będzie można zamówić ją u wszystkich dealerów Alfa Romeo w Europie.
Alfa 4C wyznacza punkt startowy w planie globalnej ekspansji Alfy Romeo, która na bazie kolejnych modeli staje się marką o zasięgu światowym, konkurującą w samym sercu rynku Premium. Jest to również początek synergii z innymi markami Premium w ramach Fiat-Chrysler Group oraz Maserati celem konsolidacji historii, potencjału innowacyjnego i promocji w skali światowej. W tym sensie supersamochód 4C staje się produktem na miarę symbolu o wyjątkowym wyrafinowaniu jakościowym i technologicznym, który łączy podstawowe wartości marki Alfa Romeo.
źródło: Fiat