X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Alfa Romeo 4C Concept, dane techniczne, zdjęcia

2011-05-12
Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

Alfa Romeo 4C Concept

eksponowana podczas historycznego wyścigu „Mille Miglia 2011”.

„Gościem specjalnym” historycznej edycji wyścigu „Mille Miglia" będzie samochód Alfa Romeo 4C Concept,  eksponowany na podeście na „Piazza della Loggia” w Brescii, mieście z którego tradycyjnie wystartuje ten kultowy wyścig.

Alfa Romeo 4C jest esencją sportowego charakteru, stanowiącego o wartości marki: osiągi, włoski styl i doskonałość techniczna ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Alfa Romeo 4C ma klasyczną formułę dwumiejscowego coupè z napędem na tylne koła, z silnikiem umieszczonym centralnie. Samochód ma długość około 4 metrów i rozstaw osi poniżej 2,4 metra: wymiary, które z jednej strony podkreślają zwartość bryły samochodu, a z drugiej strony akcentują cechującą go zwinność.

Samochód wyróżnia się wyraźną i falistą linią. W oparciu o tę samą zasadę opracowano specjalne wyposażenie wnętrza, zachowując jednocześnie elementy i urządzenia bezpośrednio związane ze sportowym użytkowaniem samochodu.
W Alfa Romeo 4C znalazły zastosowanie technologie i materiały pochodzące z modelu 8C Competizione – włókna węglowe, aluminium, napęd na tylne koła – jak również technologie pochodzące z modeli Alfa Romeo, będących aktualnie w sprzedaży: turbo-benzynowy silnik 1750 z bezpośrednim wtryskiem, skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem „Alfa TCT” i przełącznik Alfa DNA do dynamicznej kontroli pojazdu. W skrócie, samochód ten pokazuje, że „jest prawdziwą Alfą” i że ma w sobie sportowego ducha, który czy to na zwykłem drodze, czy na torze wyścigowym, pozwala doznać kierowcy jedynych w swym rodzaju wrażeń.

W historycznej edycji wyścigu „Mille Miglia" („Tysiąc Mil”) w roku 2011, wezmą udział trzy oficjalne samochody z Muzeum Alfa Romeo, wyznaczone przez Dział Samochodów Zabytkowych Alfa Romeo. Samochody te, zgodnie z regulaminem, uczestniczyły w wyścigach „Mille Miglia” odbywających się w latach od 1927 do 1957. W tych wyścigach samochody Alfa Romeo triumfowały aż jedenaście razy: jest to rekord, który do dzisiaj nie został pobity.

Od 1928 do 1947 roku,  wyścig „Mille Miglia” był jednym z wielkich klasyków, w których prym wiodła Alfa Romeo. Następnie w latach pięćdziesiątych, Alfa odniosła szereg zwycięstw w swej klasie, równie ważnych, ponieważ uzyskanych na samochodach produkcyjnych, co podkreślało doskonałość jej wyrobów.

Dział Samochodów Zabytkowych Alfa Romeo wystawi samochód 6C 1500 Super Sport, najstarszy model, powierzony załodze Moceri-Labate, identyczny do tego, na którym załoga Campari-Ramponi wygrała wielki klasyczny wyścig w Brescii w 1928 roku. Drugi samochód biorący udział w wyścigu to 6C 1750 Gran Sport z roku 1930, prowadzony przez załogę Salvinelli - De Marco, model, który w Mille Miglia stworzył swoją legendę. Tym modelem załoga Nuvolari i Guidotti zwyciężyła wyścig w 1930 roku, ustanawiając rekordową średnią prędkość; 100 km/godz. na całej trasie.  Alfa 1900 Super Sprint z roku 1956 zamyka listę trzech zabytkowych samochodów Alfa Romeo.

Oficjalnym zabytkowym samochodom z Muzeum Historycznego Alfa Romeo towarzyszyć będzie flota sześciu modeli Alfa Romeo Giulietta. Samochody te wyposażone będą w doskonałe turbodoładowane  silniki benzynowe 1.4 MultiAir (nagrodzone jako "Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010 " przez międzynarodowe jury „International Engine of the Year”).
Do peletonu Giuliett dołączą wersje wyposażone w nowy wysokoprężny silnik turbodoładowany 2,0 JTDM-2, o mocy 140 KM, który uzupełnia gamę silnikową kompaktowej Alfy. Giulietta to praktyczny samochód, który oferuje przestrzeń i komfort na najwyższym poziomie z 5 wygodnymi miejscami. Według Euro NCAP jest to najbezpieczniejszy samochód kompaktowy (pięć gwiazdek w rankingu 2010 r. z ogólnym wynikiem 87/100), o niskich kosztach eksploatacji, o czym świadczą przeglądy okresowe dla jednostek wysokoprężnych zaplanowane po przebiegu 35 000 km.

 

źródło: Fiat

Komentarze



Arci: piękna jak każda alfa
2011-05-13 |  17:18:49
Merdok: do: Arci Szkoda ze każda się tak pieknie psuje... :)
2011-05-13 |  17:19:32