X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2010-06-01
Strona główna -> Fiat -> Punto -> Grande (2005-dziś)

Abarth i Luca Rossetti na starcie 67. Rajdu Polski

Luca Rossetti, oficjalny kierowca Abartha weźmie udział w Rajdzie Polski, najstarszej imprezie z cyklu RSMP, a także trzeciej rundzie Mistrzostw Europy.

Rossetti to obecny lider klasyfikacji mistrzostw Europy, prowadzi również w klasyfikacji kierowców w rajdowych mistrzostwach Włoch.

„Polski" to jeden z naszych najciekawszych rajdów. Na trasie 16 szutrowych odcinków specjalnych znajdziemy fragmenty szczególnie cenione przez kierowców i tłumnie odwiedzane przez kibiców. Oesy „Polskiego" są szybkie i techniczne. -Nie mogę doczekać się startu - mówi Luca. -Do tej pory jechałem tylko w „Barbórce", której nie da się porównać do żadnego z pozostałych waszych rajdów, a już zwłaszcza do Rajdu Polskiego. Tym bardziej będzie ciekawie, bo zdążyłem się przekonać na własnej skórze, że Polacy łatwo nie odpuszczają i że są waleczni, jadą do końca na pełnych obrotach. Macie genialnych kibiców, co doceniłem i dobrze zapamiętałem już podczas mojego krótkiego pobytu w Warszawie. Na „Polskim" dam z siebie wszystko. Dla mnie to na pewno będzie ciekawe doświadczenie, bo przecież jedziemy w tych samych warunkach i po trasach, na których przed rokiem organizowaliście własną rundę WRC! - kończy  Rossetti.

Na liście firm, które patronują temu sportowemu wydarzeniu jest także firma Petronas Lubricants Poland. -Od wielu lat pracujemy z koncernem Fiata - mówi Livio Guida, CEO Petronas Lubricants Poland. -Byliśmy obecni podczas wielu, organizowanych wspólnie, wydarzeń sportowych - tak w Polsce, jak za granicą. Mamy za sobą doświadczenia z wyścigowego Pucharu Alfy Romeo i kilka sezonów startów w rajdowym teamie FAP. To jest tradycja, którą warto kultywować i dlatego z przyjemnością patronujemy startowi Luci Rossettiego - kończy Livio Guida.

Włoski mistrz wystartuje za kierownicą Abartha Grande Punto S2000. Samochód załogi Rossetti/Chiarcossi, zostanie przygotowywany i będzie serwisowany przez mechaników z Procaru. Przypominamy, że tegoroczny „Polski" potrwa trzy dni. Rajd odbywa się w piątek, sobotę i niedzielę 4-6.06. Start i meta w Mikołajkach (odpowiednio godziny - piątek 18.30, niedziela - po ostatnim oesie, który rozpoczyna się 16.20).

 
Luca Rossetti:

Data i miejsce urodzenia:
24 marca 1976 Pordenone - Włochy

2010

  • zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Adriatico
  • 2. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Mille Miglia
  • zwycięstwo w klasyfikacji ME Rajdu Mille Miglia
  • zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Chorwacji


2009
wicemistrz Włoch - cykl Campionato Italiano Rally 2009, liczba zdobytych punktów 66 (ex aequo z Paolo Andreuccim - zdobywcą tytułu mistrzowskiego)

2008

  • rajdowy mistrz Europy (FIA European Rally Championship)
  • czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej Intercontinental Rally Challenge (wygrana w rajdach Turcji i Portugalii)
  • zwycięzca pucharu FIA European Rally Cup South West
  • mistrz Włoch - cykl Campionato Italiano Rally 2008


2007

  • udział w Intercontinental Rally Challenge (wygrana w Ypres Rally i rajdzie Sanremo)
  • wicemistrz Włoch - cykl Campionato Italiano Rally 2007


2006-2005
starty w ramach cyklu mistrzostw Włoch -  Campionato Italiano Rally

1998
debiut


Abarth Grande Punto S2000

Silnik:

  • rzędowy, 4-cylindrowy, montowany poprzecznie, o pojemności 1.997 cm3;
  • moc maksymalna około 270 KM;
  • maksymalny moment obrotowy: 22.5 kgm przy 6500 obr/min


Układ przeniesienia napędu:

  • sekwencyjna, 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów;
  • trzy mechanizmy różnicowe;


Zawieszenie:

  • przód i tył - kolumny McPherson; amortyzatory z możliwością pełnej regulacji;


Układ hamulcowy:

  • przednie i tylne zaciski 4-tłoczkowe;

Tarcze hamulcowe:

  • przód - 355 mm (na asfalt), 300 mm (szutry);
  • tył - 300 mm


Koła i ogumienie:

  • obręcze na asfalt: 8'' x 18'';
  • obręcze na szutry: 6.5" x 15 ";

Opony:

  • asfalt: 20/65-18;
  • szuter: 19/65-15;

 

źródło: Fiat

Komentarze