X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

68. Tour de Pologne

2011-07-31
Strona główna -> Fiat -> Freemont

68. Tour de Pologne

Fiat oficjalnym sponsorem. Na zwycięzcę wyścigu czeka nowy Fiat Freemont.

11 miast, siedem dni rywalizacji, ponad 1113 km trasy i milionowa publiczność - to elitarny wyścig kolarski Tour de Pologne, który startuje już 31 lipca. Wśród 22 ekip liczących 218 kolarzy znaleźli się przedstawiciele 35 krajów - to rekord w historii tego wydarzenia sportowego, wpisanego do kalendarza UCI Word Tour, skupiającego 14 największych wyścigów etapowych na świecie. Tradycyjnie już, oficjalnym sponsorem wyścigu jest marka Fiat. Na triumfatora imprezy czeka Oficjalny Samochód 68. Tour de Pologne i Nagroda Główna – Nowy Fiat Freemont. Kibice także mogą liczyć na kolejnych etapach na atrakcyjne wygrane.

Mija już 19 lat, od kiedy samochody Fiata po raz pierwszy oficjalnie poprowadziły peleton Tour de Pologne. Fiat wspiera to spektakularne wydarzenie sportowe od jego 50. edycji, czyli od 1993 roku i jest najwierniejszym partnerem wyścigu. Uczestnicy i organizatorzy Tour de Pologne jeżdżą samochodami Fiata, zwycięzca otrzymuje samochód tej marki, a ponadto firma jest sponsorem klasyfikacji najaktywniejszych kolarzy.

Historia Tour de Pologne sięga 1928 roku, kiedy to po raz pierwszy rozegrano - wówczas "Bieg Dookoła Polski". Przełomowym momentem istnienia wyścigu był rok 1993, kiedy "za sterami" już Tour de Pologne zasiadł Czesław Lang.

„Pamiętam, jak 19 lat temu podpisywałem pierwszą umowę sponsorską z Fiatem. Już wtedy między nami zaiskrzyło - to była przyjaźń od pierwszego wejrzenia, która trwa i z roku na rok staje się jak stare dobre małżeństwo. Nasz peleton Tour de Pologne przy wsparciu Fiata nabrał zawodowego tempa, które wprowadziło go do kolarskiej elity. Dziś Tour de Pologne to potężna marka, która jest rozpoznawalna nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.” – powiedział Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne.

Na starcie tegorocznego Tour de Pologne staną największe gwiazdy światowego kolarstwa. Nie zabraknie zwycięzców Giro d'Italia, Vuelta a España, czy też największych wyścigów klasycznych na świecie. Wśród 22 ekip liczących 218 kolarzy znaleźli się przedstawiciele 35 krajów - co jest rekordem Tour de Pologne. Po raz pierwszy pojawią się przedstawiciele Kenii, Chin, Curaçao, czy Chile. Najliczniej reprezentowanym krajem będą Włochy, natomiast na drugim miejscu znajdują się Polacy.

Do rywalizacji w Tour de Pologne wystartuje 22 Polaków - Reprezentacja Polski oraz ekipa CCC Polsat Polkowice. Biało-czerwoni startują z wielkimi nadziejami. Przypomnijmy, że ostatnim Polakiem, który wygrał Tour de Pologne był Cezary Zamiana (2003 rok), a ostatnie zwycięstwo etapowe miało miejsce w 2004 roku, za sprawą Marcina Sapy i Marka Rutkiewicza.

Kolarze rozpoczną rywalizację 31 lipca w Pruszkowie, a pierwszy etap zakończy się w Warszawie (101,5 km). Następnie kolumna wyścigu skieruje się na południe kraju. Drugi etap zaplanowano z Częstochowy do Dąbrowy Górniczej (162 km). Trzeci z Będzina do Katowic liczy sobie 135,7 km.  Czwarty odcinek wyścigu poprowadzi kolarzy z Oświęcimia do Cieszyna (176,9 km). Następnie na zawodników czeka malowniczy etap w Zakopanem (201,5 km). Najdłuższy etap Bukovina Terma Hotel Spa - Bukowina Tatrzańska liczy sobie aż 207,7 km. Ostatni etap, 6 sierpnia poprowadzi pięknymi ulicami Krakowa (128,0 km), gdzie po siedmiu dniach rywalizacji i przejechaniu 1113,3 km poznamy zwycięzcę.

Zawodnicy startujący w 68. Tour de Pologne walczyć będą przede wszystkim o zwycięstwo w Klasyfikacji Generalnej - żółtą koszulkę. Organizatorzy przygotowali także kilka innych możliwości zdobycia koszulek: Klasyfikacja Najaktywniejszy Zawodnik - Czerwona Koszulka Fiata, Klasyfikacja Punktowa, Klasyfikacja Najlepszy Góral, Klasyfikacja Najlepsza Drużyna.

Nagrodą Główną dla zwycięzcy tegorocznego Tour de Pologne jest nowy Fiat Freemont, pierwszy samochód marki Fiat, produkowany w efekcie partnerstwa z amerykańską Chrysler Group. Fiat Freemont, oficjalny samochód 68. Tour de Pologne, z powodzeniem łączy elastyczność aranżacji wnętrza i prawdziwą funkcjonalność z oryginalnym i wyróżniającym się stylem. Dzięki swym wymiarom (długość 4890 mm, szerokość 1880 mm, wysokość 1690 mm) oraz potężnemu rozstawowi osi (2890 mm) - pojazd ten dysponuje niezwykle obszernym wnętrzem, umożliwiającym komfortowa podróż nawet 7 osobom.

Na trasie wyścigu organizatorzy spodziewają się ok. 2 mln publiczności. To właśnie dla kibiców dopingujących kolarzy Fiat Auto Poland przygotował prawdziwą gratkę na każdy etap  Tour de Pologne - osoby, które wezmą udział konkursie na mecie każdego etapu dotyczącym nowego Fiata Freemont czekają nagrody.

Śmiało można powiedzieć, że 68. Tour de Pologne to także największe w Polsce przedsięwzięcie logistyczne. Co roku wraz z kolarzami i ekipami, Polskę przemierza ogromny sztab ludzi. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że na trasie znajdzie się 400 km taśmy zabezpieczającej etapy, 13 km płotków ogrodzeniowych i 7 km banerów reklamowych. Peleton przejedzie przez 400 miast i miejscowości. W kolumnie wyścigu pojedzie ponad 50 samochodów przekazanych organizatorom przez Fiata Auto Poland. Wszystkie auta na tę wyjątkową okazję zostały specjalnie oznakowane - na każdej stronie umieszczone są wyraziste naklejki, informujące, że Fiat jest oficjalnym sponsorem Tour de Pologne.

Wyścig będzie bardzo trudny i wymagający świetnego przygotowania. W 2010 roku najlepszy był Irlandczyk Daniel Martin, który wyjechał z Polski Fiatem Bravo. Kto w tym roku z mety w Krakowie odjedzie za kierownicą nowego Fiata Freemont? Tego dowiemy się 6 sierpnia na mecie w Krakowie.

 

źródło: Fiat

Komentarze