X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

500L - Design samochodu według Fiata

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-04-20
Strona główna -> Fiat -> 500L

500L - Design samochodu według Fiata

Niedługo po światowej premierze nowego Fiata 500L na genewskim Salonie Samochodowym 2012,

kulisy powstania tego samochodu odkrywa publikacja „500L: a Fiat Design Approach" (500L: Design samochodu według Fiata). Jest to ekskluzywne wydawnictwo, dzięki któremu można zgłębić sens oraz motywacje decydujące o realizacji tego projektu.

Istnieje wspólny wątek w historii firmy Fiat, który łączy różne, historyczne momenty i zdarzenia: na kształt długiej podróży, której fascynujący charakter nadali uczestniczący w niej ludzie o niezwykłej osobowości, głębokiej wrażliwości, umiejący wpisać się w historię motoryzacji i czerpać z jej dorobku i tradycji.

Począwszy od Dantego Giacosa, aż do nowego nurtu przyjętego przez Fiat Design pod  kierownictwem Roberto Giolito, obserwujemy widoczne i konsekwentne zaangażowanie w tworzenie produktów o nieograniczonym bogactwie technicznym i stylistycznym, ale przede wszystkim charakteryzujących się szczególnym „powołaniem do inwencji", uznawanym za najważniejszy przyczynek do sukcesów włoskiego wzornictwa w skali światowej.

Historia się powtarza. Od Fiata Multipla 600 z roku 1956, któremu „swoisty hołd składa" 500L, przejmując niektóre uniwersalne walory pierwowzoru ale i zachowując  jego szczególny „dziedziczny" pierwiastek, do „Pięćsetki" w roku 1957; od Fiata 127 z roku 1972 do pierwszej Pandy 1980 i od Fiata Uno 1983 do unikalnej stylistycznie Multipli z 1998 roku.

Te przełomowe i niezwykle innowacyjne osiągnięcia tych lat zapisały się powszechnie i na zawsze, jako kamienie milowe tworzące tożsamość marki Fiat.

Droga realizacji projektu „500", która dla Fiata oznaczała istotny etap w kształtowaniu własnego stylu, znajduje obecnie naturalną i logiczną kontynuację w postaci wielofunkcyjnego samochodu Fiat 500L, budzącego żywe zainteresowanie publiczności, również co do perspektyw rozwoju całej gamy modelowej w przyszłości. Rozpoznawalna bez trudu „fizjonomia" Fiata 500L, akcentowana przez pozbawioną ostrych krawędzi i napiętych linii, wygładzoną bryłę nadwozia, przywodzi na myśl wartości semantyczne i kojarzy się z samochodem o „pacyfistycznym" charakterze i nieagresywnej formie, wzbudzającym sympatię i wiarę w harmonijne i „pokojowe współistnienie", zarówno w środowisku miejskim, jak i naturalnym.

Projekt 500L.
Fiat 500L jest zwieńczeniem historii, w czasie której zespół jego projektantów stawiał czoła problematyce znalezienia odpowiednich technologii, realizacji strategii marki oraz badaniom nad stopniem zadowolenia Klientów, obecnie i w przyszłości. Należało także wyjść poza zwyczajową relację forma-funkcjonalność, by w centrum uwagi znalazł się użytkownik samochodu i jego potrzeby.

Mając przed oczami Fiata 500L nietrudno więc zrozumieć, że to właśnie dążenie do unikalności stylu i funkcjonalność, leżą u podstaw tego projektu, nadając mu własny i niepowtarzalny charakter. Ważnym celem jest także kontynuacja procesu identyfikacji marki tak, aby na fali sukcesu nowej „Pięćsetki", odnieść dużą popularność na rynku.

« < 1 2 > »

Komentarze



carmati: Na początku oglądając zdjęcia 500L w necie uważałem, że auto jest bardzo dobre stylistycznie. Ale od kiedy zobaczyłem ten samochód na żywo, uważam, że jest to prawdziwy pokaz mistrzostwa projektantów Fiata. 500L jest jednym z ładniejszych i ciekawszych modeli Fiata.
2012-05-02 |  12:47:47
MagdaDa: Co ja robię tutaj o tej porze? Dopadała mnie jakaś bezsenność i czytam, czytam - Podoba mi się to jak wiele uwagi w Fiacie przywiązuje się do projektów aut.
2012-04-24 |  00:54:38
Rakowiecki: Fiat od zawsze słynął z niebanalnej stylistyki, a teraz widać to jak na dłoni. Poza tym poza samą stylistyką to także, wygodda i jakość.
2012-04-24 |  00:52:17