X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

350 KM i tylko 2,3 l zużycia paliwa na 100 km

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-01-18
Strona główna -> Volvo -> XC60

350 KM i tylko 2,3 l paliwa na 100 km

Po zaprezentowaniu nowego Volvo V60 Plug-In, Volvo poszło o krok dalej i opracowało koncepcyjne hybrydowe Volvo XC60

łączące w sobie silnik benzynowy z napędem elektrycznym. Auto podczas ekologicznej jazdy zużywa tylko 2,3 l na 100 km, a największa moc silnika to 350 KM.

Samochód, który został po raz pierwszy zaprezentowany w trakcie tegorocznych targów motoryzacyjnych w Detroit, pokazuje kierunek w którym marka Volvo będzie się rozwijała w przyszłości.

XC60 Plug-In zostało wyposażone w nowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z nowej rodziny silników VEA (Volvo Environmental Architecture). Silnik zapewnia moc 280 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm. Napęd jest przekazywany na koła za pośrednictwem specjalnie opracowanej ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. Dodatkowo tylna oś jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM. Model koncepcyjny nosi oznaczenie „T8”, co ma podkreślić uzyskiwaną łącznie przez wydajny silnik czterocylindrowy i silnik elektryczny moc 350 KM.

Podobnie jak Volvo V60 Plug-In, model został wyposażony w trzy tryby jazdy – Pure, Hybrid i Power. W przypadku wybrania opcji Pure, kierowca podróżuje dzięki energii elektrycznej – zasięg auta wynosi wtedy 50 km. Z kolei tryb Hybrid stanowi najbardziej ekonomiczne połączenie silnika benzynowego z napędem elektrycznym – samochód zużywa wtedy tylko 2,3 l benzyny na 100 km. Najciekawszą opcją jest jednak Power, w której samochód wykorzystuje pełną moc silnika benzynowego i napędu elektrycznego – w sumie 350 KM.

Silnik w modelu XC60 Plug-in nie ma tradycyjnego rozrusznika ani alternatora. Zamiast tego do wału korbowego pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów podłączony jest zintegrowany rozrusznik i generator (ISG). ISG podczas przyspieszania może dostarczyć dodatkowych 34 kW (45 KM) mocy. Ładuje także akumulator podczas hamowania.

Akumulatory są ładowane przy użyciu zwykłego gniazdka sieciowego w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od napięcia w gniazdku. Przy napięciu 220 V i 12 A pełne naładowanie akumulatorów zajmuje tylko 3,5 godziny, przy 110 V/12 A potrwa 7,5 godziny. Podczas ładowania można ogrzać lub ochłodzić wnętrze samochodu, aby zwiększyć komfort podróży.

XC60 Plug-in jest modelem koncepcyjnym, więc pokazuje tylko trend, w którym Volvo będzie podążać.

 

źródło: Volvo

Komentarze