X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

10 lat silników wysokoprężnych MINI

2013-06-19
Strona główna -> Mini

MINI One D najnowszej generacji jest napędzane silnikiem 1,6 l o mocy 66 kW/90 KM i maksymalnym momencie obrotowym 215 Nm, osiąganym już przy 1750 obr./min. Zużycie paliwa i emisja CO2 utrzymują się na tym samym poziomie, co w wersji MINI Cooper D z jednostką o mocy 82 kW/112 KM. Bazowy silnik Diesla jest również oferowany w modelach MINI Clubman i MINI Countryman, w których moc jest przekazywana na koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Oprócz tego, w przypadku MINI Cooper D producent oferuje opcjonalną, 6-biegową skrzynię automatyczną, połączoną z 2-litrową odmianą 4-cylindrowego silnika. Wybór pomiędzy tymi dwoma wariantami dotyczy modeli MINI, MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Countryman i MINI Paceman.

Cechy typowe dla jednostki wysokoprężnej, czyli wysoka elastyczność i ponadprzeciętna wydajność, uwidaczniają się w szczególny sposób w MINI Cooper SD. Zastosowany w tym przypadku czterocylindrowy silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 105 kW/143 KM i maksymalny moment obrotowy 305 Nm w zakresie od 1750 do 2700 obr./min., odznaczając się przy tym nie tylko doskonałymi osiągami, ale również niskim zapotrzebowaniem na olej napędowy. MINI Cooper SD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 215 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 4,3 l/100 km, a emisja CO2 to 114 gramów na kilometr.

Najmocniejszy silnik Diesla w gamie MINI jest dostępny we wszystkich siedmiu modelach - MINI, MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Coupé, MINI Roadster, MINI Countryman i MINI Paceman. W każdym z tych modeli jednostka współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną lub opcjonalną sześciobiegową skrzynią automatyczną. Moc silnika może być również przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu ALL4 oferowanego w modelach MINI Cooper SD Countryman i MINI Cooper SD Paceman.

Wraz z rozszerzaniem gamy jednostek napędowych, popularność modeli MINI wyposażonych w diesle wciąż rośnie. Silniki tego typu cieszą się największą popularnością głównie w Europie, niemniej jednak prawie 1/4 wszystkich modeli MINI wydanych klientom w 2012 roku to wersje z jednostkami wysokoprężnymi.

 

źródło: BMW Group

« < 1 2 > »

Komentarze