X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Seat Exeo i Exeo ST, dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Seat -> Exeo

 



Seat Exeo

Wejście Seat-a do sedanów segmentu D wymagało opracowania modelu, w którym elegancja właściwa temu segmentowi nie kłóciłaby się ze sportowym wizerunkiem marki. W Exeo obydwa te aspekty funkcjonują w pełnej harmonii - proporcje między elegancją i sportem są idealne.

Charakter nowemu Exeo nadaje przód auta, w którym szczególnie wyraźnie widać stylistyczną "koncepcję strzały", zastosowaną po raz pierwszy w nowej Ibizie. Podwójne reflektory zachodzące na boki oraz atrapa chłodnicy z dużym logo marki tworzą opadającą linię, która stała się nową "twarzą" Seat-a. Sportową sylwetkę podkreśla dolny spoiler z wlotami powietrza i lampami przeciwmgielnymi.

Sportowa stylizacja przodu Exeo przechodzi w subtelne linie profilu typowego dla eleganckiego sedana. Charakterystycznym elementem profilu są też lusterka boczne zamontowane na panelach drzwi. To zarówno wyróżnik modeli marki Seat, jak i sposób na poprawę własności aerodynamicznych auta. Uwagę zwracają także aluminiowe obręcze kół - szczególnie te w największym dostępnym rozmiarze (18-calowe), z oponami o wymiarach 225/40.

Logo Seat na klapie bagażnika jest jednocześnie uchwytem służącym do jego otwarcia - to kolejne rozwiązanie znane z innych modeli marki. Uchwyt ten jest też skutecznie zabezpieczony przed włamywaczami. Sportowy wizerunek tylnej części nadwozia podkreślają lampy zespolone oraz zderzak - zarówno w wersji z dwiema końcówkami wydechu (tylko z silnikiem 2.0 TSI 200 KM) jak i z jedną, ale za to podwójną końcówką.

Od chwili wprowadzenia na rynek auto dostępne jest w 14 kolorach, które klienci mogą łączyć z każdym poziomem wykończenia wnętrza. Na szczególną uwagę zasługuje specjalny, dostępny na zamówienie odcień niebieskiego "Galia". Standardowym wyposażeniem wersji Style jest pakiet chromowy (opcja w wersji Sport), obejmujący chromowane obwódki ram szyb oraz błyszczące słupki B i C, które w wersji Reference są matowo czarne.

Wnętrze. Komfort, przestronności i sportowy charakter wnętrza nowego Seat-a Exeo podkreślone są licznymi detalami świadczącymi o wysokiej jakości auta. W przedziale pasażerskim zastosowano najlepsze materiały, a elementy decydujące o komforcie starannie dobrano pod kątem zachowania sportowego klimatu wnętrza.

Bezpieczne i wygodne fotele. Fotele w nowym Exeo spełniają wszystkie oczekiwania, jakie można mieć wobec samochodu w tym segmencie. Starannie dobrany kształt i sztywność poszczególnych stref dobrano tak, aby zapewnić najwyższy komfort, a także dobre podparcie boczne we wszystkich wersjach.

W zoptymalizowanej konstrukcji przednich foteli wykorzystano najlepsze materiały o odpowiedniej grubości, nie zapominając o względach ergonomii. Standardowe zagłówki z systemem "wok" skutecznie zabezpieczają przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu z małą prędkością. Siedziska i oparcia foteli zbudowane są z dwóch stref - część środkowa jest bardziej miękka dla większego komfortu, natomiast sztywniejsze boki zapewniają skuteczniejsze podparcie.

We wszystkich wersjach wyposażenia fotel kierowcy ma regulację wysokości. W wersjach Style i Sport regulacja wysokości, a dodatkowo także regulacja podparcia części lędźwiowej możliwa jest w obydwu fotelach przednich. Nową funkcją w Exeo jest możliwość wyposażenia przednich foteli w regulację elektryczną, z pamięcią ustawienia fotela kierowcy. Wtedy można także dodatkowo regulować pochylenie foteli, a także włączyć ich opcjonalne podgrzewanie.

Tylną kanapę wyposażono w trzy zagłówki i dodatkowy środkowy trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Oparcie tylnej kanapy można złożyć w proporcji 2/3 i zablokować w tej pozycji za pomocą standardowo montowanego mechanizmu. Przednie i tylne siedzenia z powodzeniem przeszły rygorystyczne testy kolizji przedniej, bocznej i tylnej. Zagłówki w kształci litry L zapewniają lepszą widoczność bez uszczerbku dla własności decydujących o bezpieczeństwie czy komforcie.

We wszystkich wersjach z tyłu oparć przednich foteli znajdują się kieszenie. Szuflady pod fotelami dostępne są jako opcja. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają do dyspozycji obszerny centralny podłokietnik ze schowkiem oraz dodatkowo z podwójnym uchwytem na kubki (od wersji Style wzwyż). Opcjonalnym dodatkiem może być praktyczna torba na narty.

Oczywiście boczki drzwi reprezentują ten sam poziom jakościowy, a podłokietniki wykonane w najnowocześniejszej technologii Slush wyściełane są miękką pianką. Przytulności wnętrza dopełnia tapicerka osłaniająca słupki.

Deska rozdzielcza nowego Seat-a Exeo wykonana jest w technologii Slush, dzięki czemu jest nie tylko bardzo estetyczna, ale także ma przyjemną fakturę. Klienci mają do wyboru kilka zestawień kolorystycznych kokpitu. Górna część deski rozdzielczej i konsola są czarne, natomiast dolna część może być czarna, popielata lub beżowa, w zależności od wybranego poziomu wyposażenia. Rozmieszczenie przyrządów do sterowania radiem i klimatyzacją podporządkowano zasadom ergonomii. Pięć kratek wentylacyjnych ozdobionych jest chromowymi obwódkami, które podnoszą elegancję i wzmacniają wyrazisty charakter wnętrza.

W wersjach Style i Sport czytelne tarcze wskaźników także otoczone są chromowanymi obwódkami. Pomiędzy wskaźnikami umieszczono wyświetlacz komputera pokładowego oraz systemu audio, nawigacji i klimatyzacji.

W desce rozdzielczej znajduje się kilka schowków. Wyściełane zagłębienie w środkowej części u góry deski rozdzielczej we wszystkich wersjach wykończenia poza Reference osłonięte jest dodatkowo tłumiącym wszelkie hałasy wieczkiem. Tuż obok znajduje się też wysuwany uchwyt na butelkę.

Przestronny schowek po stronie pasażera dostępny jest w dwóch wersjach. W jednej z nich wyposażony jest w skomplikowany układ chłodzenia napojów. W wersji Style przeznaczonej na rynek hiszpański chłodzony schowek stanowi wyposażenie standardowe. W schowku znajduje się też gniazdko do podłączenia iPoda? i gniazdko USB.

Konsola centralna występuje w wersji standardowej lub z podłokietnikiem. Obok dźwigni hamulca ręcznego znajdują się przyciski do sterowania systemem kontroli ciśnienia w ogumieniu, gniazdo aux-in oraz gniazdko zasilające lub zapalniczka (pakiet dla palaczy dostępny standardowo w wersjach Style i Sport obejmuje także popielniczki w przedniej i tylnej części konsoli centralnej). W wersji podstawowej dźwignia zmiany biegów osłonięta jest mieszkiem z imitacji skóry ozdobionym pojedynczym szwem, natomiast w wyższych wersjach występuje mieszek skórzany z podwójnymi szwami w dwóch kolorach.

Bagażnik w nowym Exeo ma aż 460 litrów pojemności i wyściełany jest wysokiej jakości obiciem. W bagażniku znajduje się też kilka dodatkowych schowków. Wszystkie wersje wyposażone są w zamykaną przegródkę z lewej strony i otwartą przegródkę na akcesoria z prawej strony, osłoniętą sznurkową siatką. Dodatkowe gniazdko zasilające 12V w bagażniku można wykorzystać na przykład do podłączenia lodówki turystycznej.

Cztery chromowane haczyki do mocowania siatki przytrzymującej bagaże stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wersji. Dodatkowo w bagażniku zainstalowano dwa haczyki w górnej części do zawieszenia siatek z zakupami. Trójkąt ostrzegawczy mieści się we wnęce z prawej strony bagażnika i jest łatwo dostępny. Wykładzinę bagażnika można łatwo podnieść i przymocować do górnej krawędzi w razie konieczności użycia koła zapasowego lub narzędzi.

1.6 o mocy 102 KM (75 kW). Podstawową jednostką napędową modelu jest silnik benzynowy 1.6. Jest to czterocylindrowa jednostka o pojemności 1595 cm3 i mocy 102 KM (75 kW), rozwijająca maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min. Silnikowi towarzyszy nowo zaprojektowany katalizator. Dzięki sześciobiegowej przekładni średnie zużycie paliwa w samochodzie z takim silnikiem wynosi 7,5 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 175 g/km. Silnik 1.6 to jedyna jednostka wolnossąca w ofercie Exeo.

1.8 o mocy 150 KM (110 kW). Wyposażona w turbinę i intercooler, rozwija maksymalny momenty obrotowy 220 Nm przy 1800 obr/min. Średnie zużycie paliwa w samochodzie z tym silnikiem to 7,9 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 184 g/km.


2.0 TSI o mocy 200 KM (147 kW)
. Ten czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, podwójnym intercoolerem i turbodoładowaniem rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800 obr/min, zużywając zaledwie 7,7 litra paliwa na 100 kilometrów i emitując 179 gramów CO2 na kilometr.

2.0 TDI o mocy 143 KM (105 kW). Maksymalny moment obrotowy 320 Nm w przedziale. Średnie zużycie paliwa w samochodzie z tym silnikiem to 5,5 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 143 g/km.

2.0 TDI o mocy 170 KM (125 kW). Osiągi te uzyskano dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania, modyfikacji pompy wody oraz zastąpieniu pojedynczego intercoolera z silnika o mocy 143 KM podwójną chłodnica powietrza doładowanego. Maksymalny moment obrotowy silnika 170-konnego wynosi 350 Nm w przedziale od 1750 do 2500 obr/min. Mimo potężnej mocy, silnik zużywa zaledwie 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 153 gramy CO2 na kilometr.

 

 

źródło: Seat