Mazda 3
Mazda od lat specjalizuje się w produkcji samochodów kompaktowych, czego najlepszym dowodem jest Mazda323, najpopularniejszy model koncernu w jego historii. W samej tylko Europie sprzedano go w ponad 1,9 miliona egzemplarzy.
Jej następczyni - Mazda3, która trafiła na rynek we wrześniu 2003 r., była czwartą przedstawicielką nowej generacji samochodów Mazda Motor Corporation, obdarzoną wszystkimi atutami swoich poprzedniczek. Atuty te okazały się nieocenione w zaciekłej walce z innymi przedstawicielami dużego, strategicznego segmentu C, który w roku 2005 liczył około 3,3 miliona sztuk, czyli ponad 20% całego europejskiego rynku samochodów osobowych.
Sportowy komfort jazdy, przesycona emocjami stylizacja, wysoka jakość wykończenia – zapowiadały, że Mazda3 będzie czymś więcej, niż tylko godną następczynią Mazdy 323. Nikt jednak nie mógł wtedy przewidzieć, że sukces okaże się aż tak spektakularny.